اشعار حزينه مؤثره 2014


اشعار حزينة جدا 2014 اشعار للفراق صورو عبارات وكلمات حزينة عن الحب والخيانة للعشاق اشعارحزينة مكتوبة من القلب جديدة وابيات حزينة و قصائد مؤلمة

نقدم لكم اكبر مجموعه من اشعار الحب الحزينه

والقصائد التي كتبت من القلب للقلب 

  اشعار حزينة عن الحب اتمنى انها تنال اعجابكم

 

اشعار حزينه

 سهرانه ليه يا دموع عنيا ما الكل سابك وغمض عنيه 

مستنيه مين يحس بيا ما تفهميني هتفرق أيه

 

 أتغيرت المعامله
بقي وجودك معايا
يادوب مجرد مجامله
سيبني طول ما أنت
شايفني مش كامله
هنساك وأوعدني تنساني
وروح حب واحده تانيه
وماتجيش فـ يوم تقول وحشاني
وبيا ومن غيري هتمشي الدنيا
عمر الحياه ما وقفت ع واحده

 

 **************

 

 أنا مش جبان عشان أهرب من عنيك .. أنا بس مش عايز حاجه تفكرني بيك 

وأنا شايف أن نظرتي خساره فيك ... وأنت عايزني أبصلك ليه

ماتنساني وسيبني في حالي أعيش ... محسسني أن اللي فات مابيتنسيش 

وصدقني أنت علي بالي مابتجيش ... وأنا شوفت منك أيه حلو أفتكرك بيه 

قلدني وأنساني زي ما بنساك ... ماعنديش نيه أرجع تاني لهواك 

 وآللي عيشته زمان معاك ... مش عايز حتي أتكلم عليه 

يحرم عليا قلبي لو ثانيه حن ليك ... أهون عليا العمي ولا أن عنيا تبص عليك 

وبلاش تيجي تسلم عليا هكسف أديك ... أنا وأنت خلاص يربطنا أيه 

قلدني وأعمل زيي وقول عادي مفيش ... خلي كرامتك غاليه وعليها ماتجيش  

أنا مش هرجعلك ماتتعبنيش ... أنا دفنت قلبي وحبك كان فيه

 **************

 أتغيرت المعامله
بقي وجودك معايا
يادوب مجرد مجامله
سيبني طول ما أنت
شايفني مش كامله
هنساك وأوعدني تنساني
وروح حب واحده من تاني
وماتجيش فـ يوم تقول وحشاني
وبيا ومن غيري هتمشي الدنيا مش واقفه
عمر الحياه ما وقفت ع حب ضيعته

  

**************
 

بعيني مع غيري شوفتها وكدبت نفسي

صرخة وجع فيا قالت آه كدبت عيني وحضنت قلبي 

كل حاجه في الدنيا قالت خيانه ولا سمعتها 

والدموع بلت خدي كل الحقايق شاهده إلا أنا

معرفتش أصدق معقول أتجرح من حب عاش كام سنه

كنت عايش بس عشانه مش ليا انا ازاي هاعيش بكره ولما أعدي من هنا

هفتكر خيانة أكتر واحده عاشت جنبي هنا

الموقف بجد صعب عليا محتاج وقت عشان أستوعبه

فاكرين سهل هاعيش الدنيا حد يقولي عمري ازاي هكمله

مش هينفع تاني أكدب نفسي لان حبيبتي خلاص مبئتش حب هكمله

 

 **************


 بقالي فتره مش بشوفها
أمانه تسلمولي عليها
 محدش قدي عارفها
زي ما وحشاني انا واحشها
وأمانه تمسحوا دمع عنيها
قولوها واحد عليكي بيسلم
بلاش تقولولها أسمي
عارف سيرتي فيها بتألم
بس والله غصب عني
وهموت بجد وأحضن أديها
بقالي فتره مش بشوفها
أمانه تسلمولي عليها
لو كانت حبت بعدي باركولها
ولو جابت سيرتي غيروا كلامها
حاولوا تفهموها اني حبيت غيرها
معلش كدبه بس علشان تتهني هي بحياتها
وخلوا أثرالفراق جوايا حقيقه مخبيها
بقالي فتره مش بشوفها أمانه تسلمولي عليها
لان اللي بعدني عنها اقوى مني وحب فيها

 

 **************

 

 صدق نفسك هتقدر توصل لحلمك ... سهل تلمس النجوم بأديك 

بلاش تمل وتتعب ... بلاش باليأس تصعب

 حلمك قدامك بيشاور عليك ... بيقولك انا قدامك وبين ايدك

بس أنت أتعب شويه هتضييع من عمرك يومين احسن ما تضيع سنين 

 كل حاجه حلمتها بكره جايه ليك... متخليش اليأس يوقف في طريقك 

بص لنفسك ماتبصش لغيرك ومش هتاخد غير نصيبك .... 

 

 **************

 

 قليت بقيمتي
وبجد أنا ندمان
ماكنش قصدي أنتي
أنا عايز حبيبتي
بتاعت زمان

 

 **************

 

مش عارف أعيش ولا بأيدي أموت ...

قليل الحيله من غيرها ... وفي كل ثانيه بحنلها

بقيت عايش أدعي عمري قوام يفوت

عايش بس ماليش أي صوت .... عايش فاكرها وبنده من غير صوت

 نفسي أشوفها دلوقت ... ولو حتي بعديها اموت

مش عايش وهي بعيد عن عنيا ... والفراق مأثر أوي فيا

ياريتها ترجع من جديد ... وتمسح دموع عنيا

مش قادر ع الدنيا بُعديها .... ومش عايز اكون لحد غير ليها

ووحشاني أوي وبجد خوفي موتني ...

 

 **************

 

 أمبارح لمحت صوره لينا من زمان
كنتي ماسكه أيدي وحسه بالامان
كان باين أوي في عنيا وكان باين عليكي كمان
يومها كان جوايا ليا كتير كلام
مع أن يوميها كنتي زعلانه
ده أنا حتي فاكر ايه كان مزعلك
علشان ساعتها أتأخرت عليكي
شوفتك في الصوره وحسيت اني بسمعك
دمعتي نزلت مش بأرادتي من عنيا
حضنت الصوره وأنا كلي حنين
سألت نفسي ياتري أنتي فين
عايشه لمين وفين
عامله أيه فيكي الدنيا
كان نفسي تتطلعي من الصوره
ونكمل الحلم اللي حلمناه
آه ياوجعي من دنيا مغروره
بتاخد كل اللي حلمنا نعيش معاه

 

   **************

 

 الوجع بيهد أحساسي ... ودموعي بتبل الورق

شاعر أنا وقلمي قاسي ... مش عارف دايما مع الحزن مش ناسي

كل شويه يفكرني ... وغصب عني يمسك أيدي

ويسحبني لذكريات قد ما حبيته زمان نفسي أنساها 

ليه بس مش بيراعي مشاعري ... حتي الأيام ممشياني علي هواها

كل حاجه ماشيه بالعكس ... حتى الايام والسنين مبئتش تتحس

وأحيانا بيتهيألي أني مش عايش ... وفي كل كلمه بكتبها من غير حس

سنين فاتت قلمي يرسمها ... وأصرخ بدموعي وأقوله أسكت

وكلامي مفيش منه جديد ... وفي بحر الوجع  فيه قلبي غريق

شاعر أنا وقلمي قاسي ... مش عارف دايما مع الحزن مش ناسي


 **************

 

مين قالك أني هتعب
ده أنت خسارتك مكسب
ولو حياتي بعدك صعبه
وأنا جنبك كانت أصعب

 

 **************

 

 أنا واحد أتوجع  من قبل ما يعرف يعني أيه وجع ...

أنا واحد قرر في يوم يسيب الحزن .. لكن غصب عنه أشتاق ورجع

أنا واحد متبهدل من يومه ... بدمعه يتوجع بيقوم من نومه

أنا واحد تملي بيحن ... لحاجات ياما بكت عيونه

همومي زادت عليا ... قليل الحيله ياعيني

 أخري بس أمسح دمعتي بأديا ... وأعيش الوجع في سنيني

أنا واحد كل ممتلكاتي ... شوية أحزان علي أهاتي

 بفرح جدا بيوم العيد ... مع أني عمري ما عيشته في حياتي

أنا واحد الفرح بيجيني متأخر ... أنا والله يادوب منظر

 أنا بس أتشاف من بعيد ... واللي يقرب مني ويدور

 فكرته عني بتتغير ...

 **************

 

مين قالك أني هتعب
ده أنت خسارتك مكسب
ولو حياتي بعدك صعبه
وأنا جنبك كانت أصعب
ولو أتسألت عني
قول ماتعرفنيش
وسيبني براحتي
وأنا هاعرف أعيش
وأنا وياك بجد تعبت
مارضيتش أقولك زهقت
وفعلا أرتاحت لما بعدت
وصدقني مش بكدب

 

 **************

 

 ببساطه ومن غير فلسفه
أختصار للكلام الكتير والاسئله
أنا أتغيرت جدا عن زمان
الوجع بقي عادي مش مشكله

مش فارق معايا مين بيزعل
من كلمه ممكن تكون من غير قصد
أنا هاعيش لنفسي وده أسهل
مش هـ اعمل حساب لحد

مش هزعل علي زعل ناس
هاعيشها مع نفسي وخلاص
وهستعجل الفراق بفراق
عايز أبان واحد ماعندهوش أحساس

  

 **************

 

 بضحك لكن مش بجد
حاجات جوايا فيا بتهد
كان نفسي ما أبقاش كده
لكن غصب عني حصل كل ده
وفي أديا أيه غير أني أقول يارب

 

 **************

 

 ماتعتذرش ده أنا آللي مفروض أشكرك ... هو أنا كنت أطول أني أخسرك 

عملت اللي عملته وبتقول مش قاصد اضيعك.... وأنا من غير قصد برضو هودعك 

  بتقول عني كلام مش فيا ... مش فاهمه حاجه إنسانه غبيه ... 

لو كانت فكرت تحس بيا .... كانت عرفت أيه في قلبي ليها 

الشيطان ضحك عليها ... فهمها أني بلعب بيها 

 هسيبها عشان أرضيها ... وده سوء فهمها مش ذنب عليا

 

 **************

 

 هاعيش حياتي وهبدأها
ودنيتي بعدك هكملها
وهرجع أقول خيرها في غيرها
أنت مالكش نصيب فيا وحياتي بعدك هكملها
حاولت أصدقك معرفتش
قولتلك ع آللي فيا مافهمتش
ده أنت حتي مفكرتش
لو غلطه تسأل عليا وتحس يوم باللي فيا
ما صدقت تبعد وتسبني
وانا ايه غصبني على قلب بعني وفي اول السكه بيبعني

 

 **************


حبينا بعض ومقتنعش الحب بينا

بكلمه منها وكلمه منى ضاع الحب من ادينا

سيبنا بعض وبدموعنا صرخت عنينا

بنظره فراق منها ومنى بكت قلوبنا واتأذينا

نسينا بعض وفى طريق عكس الطريق مشينا

بقلوب تانيه سكنا فيها نسينا روحنا واتنسين

 بس الطريق ضلينا لاعرفنا نعيش حاضرنا ولا للى كان نسينا

بأخلاص الحب ادينا وبعذابه اتأذينا

و لما قسينا اتنسينا فتوهنا منا وانتهينا

 

 **************

 

 الحب لا يصلح للجهلاء
  تعلمت من الدنيا أن بالحب تأتى كل الاشياء
  فأصبحت احب كل شئ حولى حتى احببت نجوم السماء
ولكنى لم اعلم ان الحب لا يصلح للجهلاء
  فهم يستبدلون الغالى بالرخيص فيضيع الحب هباء
و إن أردت منهم حباً لن تجد الا غباء
  فالحب يأبى ان يستقر بقلوب هؤلاء

 

 **************

نرجوا ان تنال اعجابكم وانتظرو كل جديد على موقعنا 

 

 

المشاركات الشائعة من هذه المدونة

فيس بوك عراقي , اجمل بنات عراقيات في الفيس بوك facebook iraqi girls

صور بنات مصريات 2014 , فضائح بنات مصر صور ساخنة 2015

بنات اغراء بملابس النمر 2014 , صور بنات مثيرات تلبس جلد النمر Tiger Girls photos